Archivering nieuwsbrief

De Nieuwsbrief
Datum: 26 februari 2018

Ontwikkelingen
Op het moment van schrijven leven we alweer in de maand februari. We hebben het afgelopen boekjaar gelukkig positief kunnen afsluiten. Uiteraard zijn wij daar blij mee en daarvoor willen wij jullie natuurlijk bedanken. We doen het in ons bedrijf met elkaar en jullie inzet vormt hier natuurlijk een heel belangrijk, zo niet het belangrijkste, onderdeel in. We hebben er zin in om er ook het aankomend jaar vooral met elkaar weer een succesvol jaar van te maken. Eén van de voornaamste speerpunten is de nieuwbouw van ons distributiecentrum in Echt, het zal lekker zijn als dit straks operationeel draait!.

Het is de bedoeling dat ons nieuwe DC medio april opgeleverd zal worden. Op dit moment zijn we druk bezig om de planning op orde te brengen. Met name de verhuizing van alle producten naar het nieuwe warehouse vormt hierin een belangrijk aandachtspunt. Verder loopt de bouw naar tevredenheid, op dit moment zijn verschillende partijen bezig met onder meer het in orde maken van, de beveiliging, scansystemen, stellingen, warehouse management, internetaansluitingen etc. Last but not least: aankomende week zal ons logo geplaatst worden. Al met al een behoorlijk project maar wel super uitdagend!

Traditioneel zijn de maanden tot en met april rustig. Toch mogen wij niet klagen, het loopt bij vrijwel alle projecten goed door, dit geldt voor de fustwassrij, opslaglocaties maar ook voor de transportafdeling. We krijgen zelfs meer dan voldoende containers binnen bij onze opslaglocaties. We hebben een nieuwe aanvraag binnen gekregen om een groot volume kratten te mogen wassen en ook loopt het nationaal en internationaal transport naar tevredenheid goed door.

Het ziet er naar uit volgens de weersvoorspellingen dat we de aankomende weken kunnen schaatsen, super gezellig maar  iets minder gunstig voor de uitslag van producten en ook de bouwactiviteiten van ons dc, natuurlijk hebben we er alle vertrouwen in dat de zon weer gaat schijnen en ook de uitslag weer gaat lopen en ons nieuwe DC op tijd opgeleverd zal worden.

Overige ontwikkelingen
De afgelopen periode is er hard gewerkt om de beveiliging te verbeteren. Zo zijn verschillende toegangssystemen vernieuwd en zijn de alarmsystemen en het cameratoezicht op de locaties uitgebreid. Tevens zal er meer worden toegezien op toegangsregistratie. Maatregelen die nodig zijn om ons AEO veiligheidscertificaat up to date te houden.

Ook zijn we momenteel bezig om onze locatie Groothandelsmarkt 25 op te knappen. Zo zijn deze week alle deuren vernieuwd en zijn de rotte houten plekken vervangen voor nieuwe houten latten. Het is de bedoeling dat in de maand april de gehele buitenbeplating van het pand opnieuw gecoat en het hele kantoor geverfd zal worden.

We zijn weer geslaagd voor de jaarlijkse ISO audit! Natuurlijk zijn wij hier blij mee. De locaties zien er netjes uit. Veel van de opgestelde doelstellingen zijn behaald, ongediertebestrijding verloopt goed, het wagenpark ziet er netjes uit. Er zijn altijd punten voor verbetering vatbaar, maar wij vinden het vooral belangrijk op ons te richten op goed lopende onderdelen in het bedrijf!

Functionerings- & beoordelingsgesprekken
Traditioneel zullen deze periode de jaarlijkse beoordelings- en functioneringsgesprekken plaats vinden. Als het goed is heb je hiervoor een uitnodiging ontvangen. Tevens is er een personeelstevredenheidsonderzoek gehouden. De onderzoeksresultaten zijn bekend en in persoonlijk gesprek besproken worden.

Bij deze willen wij iedereen bedanken voor het invullen van de enquête.

 


Dianne Bos 12.5 jaar in dienst!

Vacatures
Administratief medewerker warehouse Born
Vrachtwagenchauffeur CE rijbewijs
Mocht je een geschikte kandidaat weten laat dit dan aub weten aan onze personeelsafdeling of leidinggevende, hier zijn we heel blij mee!.

Sterkte toegewenst!
De operatie bij Gerrit Visser aan zijn rug is goed verlopen, op dit moment is Gerrit aan het herstellen en het gaat naar omstandigheden gelukkig de goede kant op. 

Met het herstel van de breuk aan de heup van Hans Stegenga gaat het iets minder voorspoedig dan gehoopt. Hans is onlangs terug naar het ziekenhuis geweest voor de foto’s en controle. De breuk is helaas nog niet aangegroeid, hij moet nu zijn been volledig belasten in de hoop dat het dan wel aangegroeid is. Op 10 april heeft Hans een nieuwe afspraak ingepland om te kijken of de situatie verbeterd is.

Uiteraard wensen wij Hans en Gerrit heel veel sterkte toe met het herstel!

Verjaardagen
06 maart Jos de Boer
06 maart Tom Kaarsemaker
23 maart Richard Vijn
30 maart Frank Karremaker
02 april Maarten Dekker
05 april Patrick Schuitemaker
20 april Artur Czapczynski
20 mei Evert Jan Gorter
27 mei Maarten Wijdenes
05 juni Gerrit Visser. Ron Rijksen, Peter Koomen
13 juni Marchel de Graaff
Bij deze alvast gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!

Collega aan het woord, even voorstellen…,

Dianne Bos
Hallo collega’s, Ook al werk ik al een lange tijd bij Vijn, toch werd er een verzoekje gedaan om wat over mezelf te schrijven. In 2005 ben ik begonnen als stagiaire bij Dick Vijn Beheer B.V. Dat was destijds nog op de Marktweg, daar zaten we met een paar man op kantoor. Dick, Richard, Mathieu en Debby de accountant. Destijds zat Van Noort (nu Van Oers) in het hetzelfde kantoor en kwamen er dus met regelmaat tuinders met prutlaarzen naar binnen. De charters die er reden waren op 3 vingers te tellen, ondertussen zijn het er maar 3 die ik wel kan.

Nadat mijn 20 weken stage was afgelopen, ben ik in mijn vrije uurtjes gebleven om wat simpel administratiewerk te doen. Het volgende schooljaar moest ik weer 20 weken stage lopen. Het mocht niet bij hetzelfde bedrijf, maar laat nu net Dick Vijn Logistiek B.V. opgericht zijn. Vervolgens bleef ik voor- en na schooltijd bij Vijn aan de gang. Het bedrijf groeide, er kwam meer volk bij en Van Noort moest verhuizen naar een ander kantoor.

In mijn laatste schooljaar moest ik wederom 20 weken stagelopen en weer liep ik deze bij Dick Vijn Logistiek B.V. Mijn opleiding vervolgens afgerond en ik kon fulltime aan de bak. In al die jaren heb ik wat een mensen zien komen en gaan. Een verhuizing naar de Groothandelsmarkt en Centrale Markt meegemaakt. Opstarten maar ook opdoeken van B.V.’s.

Flink wat veranderingen en automatisering in de loop der jaren. Anno 2017 ben ik samen met Dini van Unen verantwoordelijk voor de financiële administratie. Door de komst van onze zoon die net 1 jaar is geworden, ben ik niet meer fulltime ant werk, maar 2 dagen te vinden op kantoor. Zoals ik ooit ben begonnen, begeleid o.a. ik nu Joeri , sinds 2 oktober jl. stagiaire bedrijfsadministratie. Gegroet Dianne


Maarten Dekker
Mijn naam is Maarten Dekker, wordt 35 jaar en woon in de Beemster. Vanaf mijn achttiende ben ik al chauffeur en ben bij Jan Vlug begonnen. Ik heb van alles gereden, denk aan ADR Transport. Hierna heb ik vijftien jaar in de bloemen en vis gezeten. Ook heb ik twee jaar shows voor Disney gereden. Via Peter Koomen ben ik in contact gekomen met Dick Vijn Logistiek. Als kleinkind ging ik al mee met Hans Stegenga en Wim Jas. Ik vond dit prachtig. Verder heb ik het super naar mijn zin en hoop nog velen jaren jullie collega te mogen zijn. Naast mijn werk ga ik vaak mee met mijn broertje te voetballen en wandel ik veel met mijn vrouw en onze hond op het strand.

 

Maurice Paas
Even voorstellen, Hallo mijn naam is Maurice Paas.Ik ben 47 jaartjes jong en ben sinds maart 2016 naar volle tevredenheid  in dienst bij Dick Vijn Limburg. In eerste instantie via Olympia uitzendbureau en sinds 04 December 2017 op contract bij de fa. Ik woon in Brunssum en ben getrouwd met Patricia samen hebben wij een zoon genaamd Colin.

Wij hebben een hond genaamd Boy en 2 katten Max en Indie. Mijn functie is heftruckchauffeur/orderpicker in de vestiging te Born Zuid Limburg. Ik hou van mijn werk en ben ook altijd bereid om extra werkzaamheden te verrichten wanneer mij dit gevraagd wordt.Momenteel ben ik samen met het team in Born druk bezig met de voorbereidingen voor de aankomende verhuizing.Hier gaat heel wat tijd in zitten maar ik zie al voorzichtig aan iets aan ruimte en overzicht ontstaan.

Wanneer ik even iets minder te doen heb in de vestiging in Born , ga ik naar de vestiging Sittard of Echt (nog niet het nieuwe pand) om mij bezig te houden met het verzendklaar maken van de seizoensretouren van de Action. (rolcontainers) Ik kijk uit naar de verhuizing en hoop nog heel lang bij de fa. te mogen blijven werken.

Dave Jansen
Bij deze wil ik me graag even voorstellen, mijn naam is Dave Jansen, ik ben 23 jaar en kom uit de Beemster waar ik mijn hele leven al woon. Ik studeer Logistics Enginering aan de Hogeschool van Amsterdam. Het aankomende half jaar studeer ik af door middel van een stage bij Dick Vijn Logistiek. Mijn onderzoek is gericht op het centraliseren van de locaties in omgeving Zwaagdijk. Naast mijn studie sport ik momenteel veel in de sportschool en in het weekend spreek ik vaak af met mijn vrienden. Mochten jullie ideeen of suggesties hebben gericht op mijn stage opdracht verneem ik dit uiteraard graag!

Mick Veld
Mijn naam is Mick Veld, ben 17 jaar en woon in Berkhout. Ik studeer manager Transport en Logistiek aan het Horizon College in Heerhugowaard. Vanaf 12 februari mag ik bij Dick Vijn Logistiek komen stage lopen, mijn stage opdracht is gericht op het in kaart brengen van logistieke processen, zowel op kantoor als op de werkvloer.  In mijn vrije tijd voetbal ik, afgelopen zondag heb ik mijn debuut kunnen maken in het eerste elftal van Berkhout. Daarnaast geef ik schaatsles op zaterdagochtend.

Artur Czapczynski
Hallo allemaal, mijn naam is Artur Czapcynski, ik ben 19 jaar jong en woon in Medemblik. Sinds 28 oktober werk ik vijf dagen in de week als teamleider in het warehouse in Zwaagdijk. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aansturen van de medewerkers, aangezien ik zowel de Poolse als de Nederlandse taal goed beheerst kan ik deze taak goed uitvoeren. Daarnaast verzorg ik samen met mijn collega’s verschillende administratieve taken uit zoals het bijhouden van de urenregistraties, het controleren van laadlijsten en het maken van werkinstructies. In mijn vrije taak sleutel ik graag aan mijn auto, ik ben gek van auto’s in het algemeen en uiteraard rijd ik hier ook graag in.

In dienst
Maarten Dekker
Arthur Czapczynski
Dave Jansen
Mick Veld
Remco Schoenmaker
Hartelijk welkom bij ons bedrijf en wensen jullie heel veel werkplezier toe!

Uit dienst
Pascal Driessen
Ben Opgenort
Taco Langereis (einde stage periode)
Brian Vriend (einde stage periode)
Bij deze willen wij jullie bedanken voor jullie inzet en wensen jullie veel succes toe met je verdere carrière.

Administratie Ritrapporten en Urenverantwoordingstaten vriendelijk verzoek om:
– op maandag je urenverantwoordingstaat in te leveren van de voorgaande week;

– dagelijks je ritrapporten en afgetekende transportdocumenten volledig ingevuld in te leveren op de administratie;
– dagelijks één keer in- en uit te klokken in je tom tom boordcomputer of met je klokbatch.
Kilometerstand TomTom: Graag aan het begin van de week even de kilometerstand van je Tom Tom bijstellen.

Wie is Wie
Transportplanner: Michael Peerdeman, Dirk-Jaap de Leeuw; Email: transport@dickvijnlogistiek.nl;
Financiële administratie: Dianne Bos, Dini van Unen; Email: financieel@dickvijnlogistiek.nl;
Fustadministratie: Dirk Jaap de Leeuw, Evert Jan Gorter; Email: fust@dickvijnlogistiek.nl;

Schadebeheer, Personeelszaken, Kleding beheer: Britt van der Gulik; Email: personeel@dickvijnlogistiek.nl;
Warehouse administratie: Bernard Kamp, Evert Jan Gorter, Patrick Schuitemaker, Ron Rijksen Email: warehouse@dickvijnlogistiek.nl;
Allen te bereiken tijdens kantoortijden 08:30 -17:00uur.

Algemene zaken
Vakantie- en verlofaanvragen worden ingediend via een verlofbriefje. Deze kun je inleveren per email aan personeel@dickvijnlogistiek.nl. De personeelsafdeling communiceert dit door aan de directe leidinggevende en indien goedgekeurd ontvang je deze getekend retour. Lege verlofbriefjes kun je opvragen bij de administratie of per e-mail op personeel@dickvijnlogistiek.nl.

Belangrijke telefoonnummers
Transportplanning: 0612837975
Transportplanning na 18:00uur en in het weekend: 0228562971.

Suggesties voor deze nieuwsbrief?
Heb je suggesties om de nieuwsbrief te verbeteren, laat dit dan even weten aan Britt, te bereiken via personeel@dickvijnlogistiek.nl

De Nieuwsbrief
Datum: 24 augustus 2017

Ontwikkelingen
De zon schijnt vandaag volop, een mooi moment om een stukje in de periodieke nieuwsbrief te schijven. Alhoewel er nog een aantal mensen genieten van een welverdiende vakantie is het bedrijf volop in beweging dus er is genoeg te melden! Uiteraard hopen we dat iedereen een mooie vakantie heeft gehad en energiek is om er tegenaan te gaan. 

Warehouse activiteiten Limburg
Allereerst kunnen we melden dat ons nieuwe warehouse in Limburg uitgezet is op het perceel, de hekken staan en de laadkuil is ingegraven, schitterend om dat te zien. Het is de bedoeling dat ons pand medio april operationeel is. Inmiddels zijn de stellingen al binnen, deze, maar liefst 30 ladingen, zijn door ons opgehaald bij de leverancier in Duitsland.

 
Gelukkig zijn we de zomerperiode doorgekomen, wel met vallen en opstaan kunnen wij melden. Uiteraard een groot compliment aan iedereen, er is behoorlijk hard doorgewerkt. Het was een mooie zomer en er is ongelofelijk veel handel uitgegaan, het heeft ons wel de nodige energie gekost om al het heftruckwerk te verzorgen. Hierbij hebben we helaas met pijn in ons hard afscheid genomen van ons eerste pand aan de ampereweg in Echt. Hetgeen voor veel bijkomend heftruckwerk heeft gezorgd. Hopelijk kunnen we lering trekken uit deze periode en voor aankomend jaar onder meer de personeelsbezetting optimaliseren. Ook hebben we een nieuwe locatie in gebruik genomen in Echt. Dit betreft het naast geleden locatie aan de Edisonweg. Straks medio april is het de bedoeling dat alle locaties gecentraliseerd zullen gaan worden waardoor we hopelijk meer rust, regelmaat en reinheid zullen krijgen.

Transportafdeling 
Onze transportafdeling is volop in bedrijf! De groei van Action biedt voor ons bedrijf veel kansen om onze transportafdeling uit te breiden, dit hebben jullie kunnen merken door een groot aantal nieuwe ritten richting Frankrijk en Duitsland. Voor de aankomende periode ziet er dan ook goed uit. We zijn nog opzoek naar een aantal charters die ons kunnen helpen om deze groei op te kunnen vangen. Mocht je iemand weten die graag bij ons zou kunnen rijden houden wij ons van harte aanbevolen!

Warehouse activiteiten Zwaagdijk
Om te beginnen zitten onze locaties behoorlijk vol! Uiteraard zijn we met de bezettingsgraad heel blij maar biedt ook de nodige uitdagingen. Gelukkig hebben we er een nieuwe vijfde locatie bijgevonden, dit is locatie Jos Duin in Zwaagdijk. Op dit moment zijn we al volop bezig met volrijden van deze locatie met seizoensretouren. We hopen hiermee extra ruimte te creeren in ons pand op de groothandelsmarkt en bij locatie The Greenery in Zwaagdijk.

Fustwasserij
Ook in onze fustwasserij is het de afgelopen periode behoorlijk bedrijvig geweest! Zo hebben we voor New York Pizza en Europool systeem een enorme hoeveelheid fust mogen wassen. Super om te zien hoe snel en flexibel we deze opdracht hebben kunnen uitvoeren.
 

Organisatie
Om alle groei op te kunnen vangen zijn we achter de schermen volop bezig om de organisatie te versterken, een compliment aan onze personeelsafdeling want gelukkig kunnen we bij deze melden dat we aantal mensen hebben kunnen aannemen waar we heel blij mee zijn. Zo zal vanaf week 37 Peter van de Meent starten als assistent teamleider. Freek Luchtmeijer, Frans Siemensma en Albert Töpfer zullen binnenkort bij ons als vrachtwagenchauffeur starten. Bij deze willen we ook een compiment maken aan Hillary Rijksen die ons deze hele zomerperiode gigantisch goed geholpen heeft met de nodige administratieve handelingen in Born. Hillary is de dochter van Ron Rijksen, natuurlijk is Ron super trots dat hij samen met zijn dochter de afgelopen periode zo goed heeft samengewerkt!

Paychecked gecertificeerd
Met trots kunnen we melden dat deze zomer onze loonadministratie paychecked gecertificeerd is. Buiten het feit dat de loonadministratie er pico bello uitzag zijn wij ook gedekt tegen de wet schijnconstructies en wanbetalingen van uitzendkrachten.


Investeringen
We hebben een miljonair in ons wagenpark rondlopen, dit is de BS-HT-41! Een mooie mijlpaal maar ook een moment om te evalueren in hoeverre een voertuig nog rendabel is. Naast onze miljonair zijn er momenteel een aantal voertuigen ingehuurd om de werkzaamheden uit te voeren. Achter de schermen zijn we dan ook druk bezig om te beoordelen wanneer we welke investeringen zullen gaan doen. 

Ook vinden er allerlei gesprekken plaats om het nodige te gaan investeren voor ons nieuwe warehouse in Limburg, Naast de stellingen die reeds geïnvesteerd zijn dienen er nog veel meer zaken aangeschaft te worden, denk aan ondermeer heftrucks, computers, meubels, etc. Een behoorlijke klus maar we hebben er alle vertrouwen in dat het allemaal dik in orde komt. Mocht er meer nieuws zijn houden we jullie uiteraard op de hoogte.

Netheid
Bij deze willen iedereen een compliment maken, wij vinden dat het bedrijf er al met al heel netjes uitziet. Over het algemeen zijn onze auto’s super schoon, top! Ook vinden zij het belangrijk dat onze locaties er netjes uitzien. Onderstaand een mooi voorbeeld hoe onze medewerkers dit opgepakt hebben in de fustwasserij in Zwaagdijk, ik zou zeggen ga zo door!
p.s. zoals jullie weten is Richard Vijn een liefhebber van grasmaaien, dit onderdeel zal hij op zich nemen!
 

Erkend leerbedrijf locatie Born
Sinds afgelopen week zijn we ook Erkend leerbedrijf in Born. Het is de bedoeling dat we ook in Limburg de nodige stage plekken aan kunnen bieden aan al het jeugdige talent! 


Vacatures
Transportplanner
Vrachtwagenchauffeur CE rijbewijs.

Charters gevraagd
Wegens uitbreiding van werkzaamheden zijn wij per direct opzoek naar een aantal charters die structureel voor ons zouden willen rijden. Mocht je geïnteresseerd zijn neem dan contact op met onze transportafdeling!

Sterkte toegewenst!
Gerrit Visser is enkele weken geleden uitgevallen vanwege klachten aan zijn rug. Binnenkort heeft hij een afspraak bij het ziekenhuis over de herstel periode. Jan Leeuwerik heeft zijn enkel gebroken. Het herstel zal nog enkele weken duren. Uiteraard wensen wij jullie veel sterkte toe met het herstel!

Verjaardagen
31 augustus Koen Meijer
03 september Evert van Puffelen
04 september Michael Peerdeman, Bennie Opgenort
15 september Hans Stegenga
20 september Mathieu Wijdenes
06 oktober Rene Leijen
07 oktober Tom Broers, Bas Bakker
13 oktober Bernard Kamp
16 oktober Richard Kooi
18 oktober Dick Vijn
02 november Nico Vriend
04 november Cindy Weel
05 november Harold Kleipoel
22 november Arjan Kom
23 november Rene Bakker
29 november Jan Conijn

Bij deze alvast gefelicitieerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!

Collega aan het woord, even voorstellen…,

Sebastian Lubarski
Mijn naam is Sebastian Lubarski, ik werk al drie en half jaar met veel plezier bij Dick Vijn Logistiek in het warehouse in Zwaagdijk en CNB in Bovenkarspel. Ik ben geboren in Torun, dit ligt centraal in Polen, dit is ruim 1080 kilometer rijden vanaf Zwaagdijk! Mijn ouders, twee broers en zus wonen in deze stad. Het is een mooie oude stad met veel bezienswaardigheden, er wonen ruim 200.000 mensen en het is dus een vrij grote stad. Ik woon in Medemblik met mijn vrouw en twee dochters, mijn oudste dochter is zeven jaar oud en mijn kleinste dochter is vijf jaar. Mijn dochters zitten op de Maria Benedetteschool en worden tweetalig opgevoed. Ik heb het erg naar mijn zin in Medemblik en er is veel te doen! Het is een mooie stad met veel water en voor mijn kinderen leuke speeltuinen zijn niet te ver weg. Mijn werkzaamheden bij Dick Vijn Logistiek bestaan uit het dagelijks verwerken van de inslagen, het registreren van alle spullen die binnen komen, welke mensen er lossen, ik omschrijf alle papieren. Soms help ik ook mee als het druk is bij de uitslag. Wanneer het wat rustig is houd ik me ook bezig met het schoonmaken van de ruimtes en help mee met het laden en lossen van de vrachtwagens. Ik heb het naar mijn zin en het is leuk en afwisselend werk!


Wessel Duijn
Mijn naam is Wessel Duijn en woon mijn leven al in Wervershoof. Op dit moment volg ik de opleiding management transport en logistiek in Heerhugowaard. Dit is een driejarige opleiding op niveau vier. Vorig jaar ben ik bij Dick Vijn Logistiek begonnen met het lopen van stage als eerstejaars. In het eerste jaar heb ik vooral met Michael meegekeken hoe de planning en de systemen werken. Ook heb ik het tweede jaar stage kunnen lopen en me bezig gehouden om de transportadministratie van Action te optimaliseren. Naast mijn stage ben ik hier ook op zaterdags aanwezig om alles af te stemmen mbt Action administratie.

In dienst
Hillary Rijksen (warehouse administratie Limburg)
Peter van de Meent (teamleider Limburg)
Freek Luchtmeijer (vrachtwagenchauffeur)
Frans Siemensma (vrachtwagenchauffeur)
Albert Töpfer (vrachtwagenchauffeur)
Hartelijk welkom bij ons bedrijf en wensen jullie heel veel werkplezier toe!

Uit dienst
Niemand!
Bij deze willen wij jullie bedanken voor jullie inzet en wensen jullie veel succes toe met je verdere carrière.

Administratie Ritrapporten en Urenverantwoordingstaten vriendelijk verzoek om:
– op maandag je urenverantwoordingstaat in te leveren van de voorgaande week;

– dagelijks je ritrapporten en afgetekende transportdocumenten volledig ingevuld in te leveren op de administratie;
– dagelijks één keer in- en uit te klokken in je tom tom boordcomputer of met je klokbatch.
Kilometerstand TomTom: Graag aan het begin van de week even de kilometerstand van je Tom Tom bijstellen.

Wie is Wie
Transportplanner: Michael Peerdeman, Dirk-Jaap de Leeuw; Email: transport@dickvijnlogistiek.nl;
Financiële administratie: Dianne Bos, Dini van Unen; Email: financieel@dickvijnlogistiek.nl;
Fustadministratie: Dirk Jaap de Leeuw, Evert Jan Gorter; Email: fust@dickvijnlogistiek.nl;

Schadebeheer, Personeelszaken, Kleding beheer: Britt van der Gulik; Email: personeel@dickvijnlogistiek.nl;
Warehouse administratie: Bernard Kamp, Evert Jan Gorter, Patrick Schuitemaker  Ron Rijksen Email: warehouse@dickvijnlogistiek.nl;
Allen te bereiken tijdens kantoortijden 08:30 -17:00uur.

Algemene zaken
Vakantie- en verlofaanvragen worden ingediend via een verlofbriefje. Deze kun je inleveren per email aan personeel@dickvijnlogistiek.nl. De personeelsafdeling communiceert dit door aan de directe leidinggevende en indien goedgekeurd ontvang je deze getekend retour. Lege verlofbriefjes kun je opvragen bij de administratie of per e-mail op personeel@dickvijnlogistiek.nl.

Belangrijke telefoonnummers
Transportplanning: 0612837975
Transportplanning na 18:00uur en in het weekend: 0228562971.

Suggesties voor deze nieuwsbrief?
Heb je suggesties om de nieuwsbrief te verbeteren, laat dit dan even weten aan Britt, te bereiken via personeel@dickvijnlogistiek.nl

 

Per direct gevraagd: administratief medewerker locatie Born (m/v)

Standplaats: Dick Vijn Limburg B.V., Leonard Langweg 2a, 6121 PA Born (Limburg)

Omschrijving van de functie
Als administratiefassistent Teamleider ben je verantwoordelijk voor het Warehouse (inbound/outbound);
Je bent tevens verantwoordelijk voor het aansturen van de magazijnmedewerkers;
Je rapporteert aan het management team.

Taken
Het dagelijks inplannen, aansturen, organiseren en leiding geven aan de magazijnmedewerkers waaronder de heftruckchauffeurs, stagiairs die werkzaam zijn in het warehouse;
Het invoeren van de dagelijkse in- & uitslagen;
Het dagelijks inplannen van de inkomende containerstromen over de verschillende vestigingen;
Het onderhouden van telefonische contacten met opdrachtgevers, collega’s en leveranciers;
Het verbeteren van procedures en het bewaken hiervan;
Het opstellen, versturen van offertes;
Het bewaken van KPI’s en zorgdragen voor de aanlevering van management rapportages;
Operationele taken: het in- & uitboeken van orders & inscannen en archivering van transportdocumenten.

Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor het gehele inbound- en outbound proces;
Ook ben je verantwoordelijk voor een juiste capaciteitsplanning van personeel, materialen en verpakkingen;
Tevens ben je verantwoordelijk voor kwaliteit met betrekking tot handling, picking en booking.

Opleidingsniveau
MBO niveau.

Ervaring
Ervaring in een soortgelijke functie als leidinggevende is een pre evenals kennis van Navision.

Vaardigheden
Omgaan met geautomatiseerde systemen (Navision);
Kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Persoonlijke eigenschappen
Klantgerichtheid;
Peoplemanager;
Initiatiefrijk;
Probleemoplossend denkvermogen;
Helikopterview;
Overtuigingskracht;
Enthousiasme en motivatie;
Flexibel gedrag;
Leidinggevende capaciteiten;
Accuratesse;
Communicatief vaardig.

Voor meer informatie over deze vacature kunt u telefonisch contact opnemen met 0228562971 en vragen naar onze personeelsafdeling of schriftelijk via personeel@dickvijnlogistiek.nl.

De Nieuwsbrief
Datum: 10 maart 2017

Ontwikkelingen
Op het moment van schrijven leven we alweer in maart 2017, wat gaat de tijd toch snel. Leuk om terug te blikken op het afgelopen jaar en natuurlijk vooruit te blikken. Allereerst zijn we verheugd om jullie mede te kunnen delen dat we het afgelopen boekjaar positief hebben kunnen afsluiten. Uiteraard willen we jullie hiervoor bedanken. Het resultaat is mede te danken aan een goede bezetting van de locaties in omgeving Zwaagdijk en Echt, en de keuzes die we gemaakt hebben in het transport. 

Ook zijn we trots op de verbeteringen die we met elkaar behaald hebben. Het complete dak van de neerzethal is vernieuwd , een groot compliment aan onze mensen die de hele logistiek verzorgd hebben. Denk aan het verplaatsen van de pallets, het trekken van de lijnen, het schoonhouden van de hal, top! Een bijzonder compliment aan Jan Conijn.

En natuurlijk zijn we trots dat we jullie kunnen mededelen dat we in Echt (Limburg) een keuze hebben gemaakt om een geheel nieuw distributiecentrum te laten bouwen! Het nieuwe DC biedt plek aan maar liefst 35.000 pallets en het is de bedoeling dat het medio februari 2018 opgeleverd zal worden.
 

Locatie Sittard
Met gepaste trots willen we mededelen dat we begin februari in Sittard onze vierde locatie in Limburg in gebruik hebben genomen. We gaan hier met name voor Action de logistieke dienstverlening verzorgen. We zijn nu zo’n drie jaar operationeel en hebben inmiddels vier locaties in gebruik! Volgend jaar om deze tijd hopen we dat we met de geplande nieuwbouw kunnen centraliseren en alles in Echt op kunnen slaan.

ISO Audit, geslaagd!
In de maand februari heeft de jaarlijkse ISO audit plaatsgevonden en we zijn geslaagd! Het zag er allemaal netjes uit en uiteraard willen we hiervoor iedereen bedanken!

Verbouwing Zwaagdijk
Zoals de collega’s in Zwaagdijk gemerkt hebben zitten we al sinds september in een verbouwing, maar het einde is nu gelukkig toch in zicht. Onze verhuurder heeft het complete dak van het warehouse laten vervangen. Dit is een zeer grote operatie geweest die al maanden van tevoren volledig gepland is.


Sloopbedrijf Boy Limmen uit Heerhugowaard heeft al het asbest verwijderd en firma Hardeman uit Kootwijkerbroek bracht de nieuwe beplating aan. Sinds week 9 hebben we dan eindelijk weer de volledige ruimte tot onze beschikking, deze staat inmiddels al weer bijna vol!

Wij willen de mannen van Boy Limmen en Hardeman bedanken voor hun goede werk. Tevens gaat onze dank uit naar Harold die goed heeft meegedacht over de nieuwe lay-out van het pand en er met hulp van diverse personen telkens voor wist te zorgen dat we op tijd de volgende fase konden vrijgeven voor de slopers. Speciale dank gaat uit naar Jan Conijn die zich 3 slagen in de rondte gewerkt heeft om continu te zorgen dat de vloer op tijd droog was, scanapparatuur goed werkte, elektra afgedekt werd, strepen getrokken werden, enz, enz, enz.


Verhuizing transport- & financiële afdeling
Ons nieuwe kantoor is zo goed als klaar! Op dit moment wordt de glasvezelverbinding nog aangelegd zodat we de aankomende twee weken met onze transport- & financiële afdeling kunnen verhuizen. 

Winterbarbecue
Onder het genot van een lekker stukje vlees en een koud drankje kunnen we terug kijken op een bijzonder gezellige winterbarbecue. Ook deze tweede editie was bijzonder geslaagd en wat ons betreft mag iedereen volgend jaar de datum in zijn agenda noteren. Bij deze nog een extra bedankje voor de gebroeders Roozendaal die dit feest weer bijzonder goed hebben georganiseerd.

Investeringen
Vorige week is onze spiksplinternieuwe MAN binnen gekomen. We wensen Tom Kaarsemaker heel veel rijplezier toe in deze schitterende truck
.

  
2 nieuwe Still heftrucks
Er zijn ook 2 nieuwe Still heftrucks binnen gekomen, Erik en Jurek worden de bestuurders.


Asvalt vloer fustwasserij Zwaagdijk
De vloer in onze fustwasserij is geheel vernieuwd!

Onderhoud trailers
De zeilen en vloeren van enkele trailers zijn geheel vernieuwd!

Vrachtwagen WasTeam DVL
Dirk Jaap zorgt er samen met zijn team periodiek voor dat de vrachtwagens er picobello bij staan.
Dirk en je team, een compliment hiervoor! Op de foto ontbreken Tom Tijsseling en Daan Woudenberg.


Vacatures
Er zijn op dit moment geen openstaande vacatures..

Beoordelings en functioneringsgesprekken
De aankomende periode willen we de periodieke functionings- & beoordelingsgesprekken inplannen. Voorafgaande aan het gesprek willen we je vragen om het personeelstevredenheidsonderzoek in te plannen.
Klik hier om het personeelstevredenheidsonderzoek te starten.

Verjaardagen
28 februari Sanne Koning
06 maart Jos de Boer/Tom Kaarsemaker
10 maart Daan Woudenberg
14 maart Mike Roozendaal
23 maart Richard Vijn
30 maart Frank Karremaker
04 april Tom Tijsseling
05 april Patrick Schuitemaker
08 april Pascal Driessen
20 mei Evert Jan Gorter
27 mei Maarten Wijdenes
Bij deze alvast gefelicitieerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!

Collega aan het woord, even voorstellen…,

Michael Nagel
Mijn naam is Michel Nagel, 47 jaar, geboren en getogen in Zaandam, nu woonachtig te Hoorn.

In mijn vrije tijd ga ik graag naar de sportschool, in de tuin werken of met lekker weer een mooi rondje fietsen.Sinds November ben ik werkzaam bij Dick Vijn Logistiek, dit was op het begin wennen, voorheen deed ik voornamelijk internationaal transport en ook kan ik op deze manier meer tijd thuis besteden.
De diversiteit aan werkzaamheden bevallen mij erg goed, het is leuk elke dag weer een andere rit te maken.

Koen Meijer
Hallo Allemaal! Ik ben Koen Meijer, geboren op 31-08-1988 en ik woon in Julianadorp, sinds december 2016 werkzaam als internationaal vrachtwagenchauffeur bij Dick Vijn Logistiek Zwaagdijk. Hiervoor heb ik veelal Frankrijk Engeland en Italië gereden met koelcombi’s. Hobby’s hoop ik snel te ontdekken.

Tom Tijsseling
Mijn naam is Tom Tijsseling en ik ben 18 jaar oud, En ik woon in Medemblik samen met mijn ouders en mijn zusje. Ik loop sinds het begin van het schooljaar stage bij Dick Vijn, tot nu toe vind ik dat nog erg leuk. Ik loop tot en met eind juli stage bij Dick Vijn. Ik doe de opleiding Commercieel ondernemer. Dat is een erg brede opleiding van logistiek tot boekhouden. Twee dagen ben ik op school en twee of drie dagen bij Dick Vijn. Verder voetbal ik in de selectie bij FC Medemblik, en hou van uitgaan in het weekend. Groetjes Tom Tijsseling

In dienst
Michael Nagel
Koen Meijer
Taco Langereis
Daan Woudenberg
Hartelijk welkom bij ons bedrijf en wensen jullie heel veel werkplezier toe!

Uit dienst
Ritchie Martens
Thomas van Westen
Bij deze willen wij jullie bedanken voor jullie inzet en wensen jullie veel succes toe met je verdere carrière.

Administratie Ritrapporten en Urenverantwoordingstaten vriendelijk verzoek om:
– op maandag je urenverantwoordingstaat in te leveren van de voorgaande week;

– dagelijks je ritrapporten en afgetekende transportdocumenten volledig ingevuld in te leveren op de administratie;
– dagelijks één keer in- en uit te klokken in je tom tom boordcomputer of met je klokbatch. 
Kilometerstand TomTom: Graag aan het begin van de week even de kilometerstand van je Tom Tom bijstellen. 

Wie is Wie 
Transportplanner: Michael Peerdeman (bij afwezigheid Dirk-Jaap de Leeuw); Email: transport@dickvijnlogistiek.nl;
Financiële administratie: Dianne Bos/Dini van Unen/Sanne Koning; Email: financieel@dickvijnlogistiek.nl;
Fustadministratie: Dirk Jaap de LeeuwEvert Jan Gorter; Email: fust@dickvijnlogistiek.nl; 

Schadebeheer, Personeelszaken, Kleding beheer: Britt van der Gullik; Email: personeel@dickvijnlogistiek.nl; 
Warehouse administratie: Bernard Kamp, Evert Jan Gorter, Patrick Schuitemaker Email: warehouse@dickvijnlogistiek.nl; 
Allen te bereiken tijdens kantoortijden 08:30 -17:00uur. 

Algemene zaken 
Vakantie- en verlofaanvragen worden ingediend via een verlofbriefje. Deze kun je inleveren per email aan personeel@dickvijnlogistiek.nl. De personeelsafdeling communiceert dit door aan de directe leidinggevende en indien goedgekeurd ontvang je deze getekend retour. Lege verlofbriefjes kun je opvragen bij de administratie of per e-mail op personeel@dickvijnlogistiek.nl. 

Belangrijke telefoonnummers 
Transportplanning: 0612837975
Transportplanning na 18:00uur en in het weekend: 0228562971. 

Suggesties voor deze nieuwsbrief? 
Heb je suggesties om de nieuwsbrief te verbeteren, laat dit dan even weten aan Sanne, te bereiken via personeel@dickvijnlogistiek.nl

De Nieuwsbrief
Datum: 20 september 2016

Ontwikkelingen
Op het moment van schrijven is het volop zomer, een ongekende luxe zo in de maand september. De scholen zijn inmiddels alweer gestart en de vakantie periode zit er op, uiteraard hopen wij dat iedereen heeft kunnen genieten van zijn of haar vakantie en voor degene die nog gaan een plezierige vakantie toegewenst!! We staan met zijn allen voor een belangrijke periode. Traditioneel de periode dat het behoorlijk bedrijvig zal gaan worden en we hopen dan ook dat iedereen er zin aan heeft om er tegenaan te gaan. Dat het bedrijvig zal gaan worden is overigens nu al te merken!

Naast alle handel die de aankomende maanden binnen zal komen bij ons in het warehouse zijn er ook een aantal ontwikkelingen. Zo zal het asbest van de hele veilinghal verwijderd worden, een enorme operatie waar we dan ook al een aantal maanden bezig zijn met de voorbereidingen. Het betreft zo’n 30.000 m2 asbestverwijdering, een operatie die zo’n half jaar in beslag zal nemen. Het asbest zal in fases verwijderd worden, dit betekend voor ons dat er behoorlijk veel pallets continu verplaatst dienen te worden. Bij deze vragen wij jullie begrip voor eventuele vertragingen. Het grote voordeel is wel dat er straks veel meer vanuit één locatie gewerkt kan gaan worden.
IMG_20160916_162840

Inmiddels is locatie Weel ook verkocht, van deze locatie hebben wij de afgelopen drie jaar gebruik gemaakt, Met dank aan onze collega’s en door met name goede samenwerking is het ons gelukt om deze locatie leeg te rijden en op te leveren. Ook in onze fustwasserij in Zwaagdijk hebben onze heftruckchauffeurs zich meer dan verdienstelijk ingezet om alle vrachtwagens te kunnen verwerken.
IMG_20160916_112537

Ook bij onze vestigingen in Limburg is het momenteel behoorlijk bedrijvig. Ron Rijksen heeft nu de dagelijkse leiding over de locaties. Pascal Driessen is momenteel onze vliegende keeper die ons nu al een paar weken helpt met het containervervoer. Erwin Maatje en Wojchiec Kaczan rijden zich een slag in de rondte om alle in- en uitslagen op tijd te verwerken. Onze collega Ben Opgenort is op dit moment samen met Jacco locatie Sittard aan het vol rijden met rolcontainers. Een extra compliment naar Jacco die de vele pendels nu al wekenlang verzorgd! Onder leiding van Jurek Bogusz, die al jaren werkzaam is bij ons, wordt er in Echt dagelijks de nodige containers van Action gelost waarvan de meeste bestemd zijn voor aflevering in Moissy Frankrijk. Ook in Born worden de hallen vol gereden. Al met al ontwikkelingen waar we blij van worden!!
IMG_20160916_112700

Investeringen
Vers van de pers, we hebben zojuist een spiksplinternieuwe MAN TGX420 aangeschaft. Dit betreft het allernieuwste model vol met nieuwe technology. In de pers wordt gesproken over de beste Trucktechnology ooit, nou dat beloofd wat! Deze schitterende truck zal worden geleverd medio januari en is gegund aan Tom Kaarsemaker. Tot die tijd hebben wij een extra truck gehuurd omdat wij het wagenpark de aankomende periode wat uit willen breiden.

Vacatures
Gelukkig zijn we de zomerperiode goed doorgekomen, beter dan het afgelopen jaar, waarin we te kampen hadden met onverwacht te veel stilstand. Voor de aankomende periode zijn we opzoek naar een trailerchauffeur. Mocht je iemand weten dan houden wij ons aanbevolen.

Brandstofverbruik
Afgelopen periode was het bijzonder prettig om de verbruikscijfers te bekijken. Nog niet eerder hebben we met elkaar zo goed gepresteerd, met een gemiddeld verbruik van 1 op 4 mogen we dan ook meer dan tevreden zijn. Bij deze een groot compliment aan jullie!! 

IMG_20160913_123730

Ziekteverzuim
De vorige nieuwsbrief verscheen in maart, op dat moment hadden we te kampen met een ongekend hoog ziekteverzuim. Met name op de transportafdeling waren een aantal chauffeurs geveld door de griep. Gelukkig gaat het op dit moment de goede kant op, zoals je kunt zien op onderstaande grafiek zijn er vanaf juni nagenoeg geen ziekte meldingen geweest. De aankomende periode hebben we elkaar hard nodig en laten we hopen dat iedereen gezond blijft!!

Op dit moment is Marco Bron sinds twee weken uit de roulatie als gevolg van heup- en beenklachten. Hopelijk zal hij snel weer herstellen en uiteraard wensen wij hem veel sterkte toe.

IMG_20160916_092916
Stagiairs
Al enige tijd werken wij samen met het Horizon College, we zijn heel blij met deze samenwerking. Verschillende opleidingsrichtingen kunnen stagiairs bij ons te recht. Tijd om even een foto te maken van onze stagiairs! We hopen dat zij een leerzame periode zullen hebben en wie weet kunnen zij in de toekomst bij ons aan het werk.

IMG_5297

Facebook
Met enig regelmaat ontvangen wij leuke foto’s, uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee! Mocht je ook een leuke foto hebben gemaakt stuur hem even naar ons op! Alvast bedankt!

20160913_181023

Geboortegolf 

Arjan Molenaar, zoon Dianne en Bart
IMG_20160916_085439
Ties Peerdeman, zoon Michael en Mieke
IMG_20160913_140211

Lennard Vijn, zoon Richard en Dorien
IMG-20160829-WA0009
Wij feliciteren de ouders en wensen hen veel geluk toe.

Sponsoring
Huttendorp Medemblik, sponsoring van 200 pallets. Met dank aan Bob Appel die de lading heeft afgeleverd in de binnenstad van Medemblik.
14034984_1147890155282067_24451607434694543_n

Muziek/Mokumfestival in Medemblik sponsoring podium
13139350_1097006670361805_3855835255336934268_n

Verjaardagen
20 september Mathieu Wijdens
06 oktober Rene Leijen
07 oktober Tom Broers, Bas Bakker
13 oktober Bernard Kamp
16 oktober Richard Kooi
18 oktober Dick Vijn
02 november Nico Vriend
04 november Cindy Weel
05 november Harold Kleipoel
09 november Gretha Bos
23 november Rene Bakker
29 november Jan Conijn
19 december Koos Vlaar
25 december Bob Appel
Bij deze alvast gefelicitieerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!

Collega aan het woord, even voorstellen…,
Dini van Unen
Mijn naam is Dini van Unen.  In 1970 werd ik geboren in Opperdoes en woon daar nog steeds. Voor degenen, die mij nog niet kennen: eind maart ben ik begonnen op de afdeling Financiële administratie. In eerste instantie werkte ik hier 1 à 2 dagen per week en was daarnaast als administratief medewerkster werkzaam bij Machinefabriek Holleman in Zaandam. Zolang Dianne zwangerschapsverlof heeft, neem ik de meeste taken van Dianne over en werk fulltime bij Dick Vijn Logistiek.

In 1990 ben ik mijn loopbaan begonnen bij de Rabobank in Wervershoof. Met korte onderbrekingen heb ik t/m januari ‘16 gewerkt bij verschillende Rabobanken hier in de buurt. Ik heb diverse functies gehad op de afdeling Bedrijven en hield me voornamelijk bezig met alles wat te maken heeft met het financieren van agrarische bedrijven en het opmaken van akten. De laatste jaren had ik geen vast contract meer en omdat er bij de banken alleen maar mensen uit moeten, heb ik begin vorig jaar besloten op zoek te gaan naar werk buiten het bankwezen.

Nu ik weer in Zwaagdijk werk, kan ik weer elke dag op de fiets naar mijn werk. In mijn vrije tijd fiets en wandel ik veel en in de zomer werk ik graag in de tuin.
Dini van Unen

Rene Leijen
Hallo collega’s, als nieuwe collega zal ik mij voorstellen. Mijn naam is René Leijen, 44 jaar, getrouwd met Judith en vader van 3 zoons (16,14 en 11 jaar). Woonachtig in Venhuizen. Sinds juni werk ik bij Dick Vijn. Ongeveer 25 jaar geleden begon mijn carrière ook bij Dick Vijn (mijn eerste stage als leerling chauffeur) en lijkt het cirkeltje nu rond.  De afgelopen 25 jaar heb ik gewerkt bij May transport, Richard Besseling Hem (Heineken Groep) , PC Besseling en de Action. In mijn vrije tijd ga ik graag kijken bij de voetbalkunsten van mijn zoons (zaalvoetbal en veldvoetbal). Een goede film kijken of thuis eten met vrienden zijn dingen die ik erg kan waarderen. Ik heb het erg naar mijn zin bij Dick Vijn en hoop nog veel kilometers te mogen rijden. 
Hartelijke groet René
Rene Leijen

Marco Bron
Hallo, ik ben Marco Bron en ben vanaf 29 maart 2016 jullie nieuwe collega! Daarvoor reed ik bij van Zaal uit De Kwakel, daar reed ik voornamelijk bloemen en planten, ook heb ik bij Robert Roeven gewerkt op het buitenland, altijd van huis en daarvoor zat ik ook bij Dick Vijn, daar reed ik ook voor Bakker en Fatels en voor Zurel op het buitenland. Ik ben nu weer terug bij Dick Vijn Logistiek en ik rij nu weer voor Bakker en heb het goed naar mijn zin! Ik ben getrouwd met Dia Wijdenes, wij hebben vier kinderen en tien keinkinderen! gr Marco Bron 
FB_IMG_1471808953656

In dienst
Dini van Unen
Rene Leijen
Marco Bron
Hartelijk welkom bij ons bedrijf en wensen jullie heel veel werkplezier toe!

Uit dienst
Martijn Janssen

Alain Turfboer
Matthijs Steltman
Giovanni Flierman
Wesley Webers
Bij deze willen wij jullie bedanken voor jullie inzet en wensen jullie veel succes toe met je verdere carrière.

Administratie Ritrapporten en Urenverantwoordingstaten vriendelijk verzoek om:
– op maandag je urenverantwoordingstaat in te leveren van de voorgaande week;

– dagelijks je ritrapporten en afgetekende transportdocumenten volledig ingevuld in te leveren op de administratie;
– dagelijks één keer in- en uit te klokken in je tom tom boordcomputer of met je klokbatch.
Kilometerstand TomTom: Graag aan het begin van de week even de kilometerstand van je Tom Tom bijstellen.

Wie is Wie
Transportplanner: Michael Peerdeman (bij afwezigheid Dirk-Jaap de Leeuw); Email: transport@dickvijnlogistiek.nl;
Financiële administratie: Dianne Bos/Dini van Unen/Sanne Koning; Email: financieel@dickvijnlogistiek.nl;
Fustadministratie: Dirk Jaap de LeeuwEvert Jan Gorter; Email: fust@dickvijnlogistiek.nl;

Schadebeheer, Personeelszaken, Kleding beheer: Sanne Koning; Email: personeel@dickvijnlogistiek.nl;
Warehouse administratie: Bernard Kamp, Evert Jan Gorter, Harold Kleipoel; Email: warehouse@dickvijnlogistiek.nl;
Allen te bereiken tijdens kantoortijden 08:30 -17:00uur.

Algemene zaken
Vakantie- en verlofaanvragen worden ingediend via een verlofbriefje. Deze kun je inleveren per email aan personeel@dickvijnlogistiek.nl. De personeelsafdeling communiceert dit door aan de directe leidinggevende en indien goedgekeurd ontvang je deze getekend retour. Lege verlofbriefjes kun je opvragen bij de administratie of per e-mail op personeel@dickvijnlogistiek.nl.

Belangrijke telefoonnummers
Transportplanning: 0612837975
Transportplanning na 18:00uur en in het weekend: 0228562971.

Suggesties voor deze nieuwsbrief?
Heb je suggesties om de nieuwsbrief te verbeteren, laat dit dan even weten aan Sanne, te bereiken via personeel@dickvijnlogistiek.nl

De Nieuwsbrief
Datum: 04 maart 2016

Ontwikkelingen
Op het moment van schrijven leven we alweer in de maand maart van 2016, wat gaat de tijd snel! Het is behoorlijk druk met activiteiten. Onze nieuwe derde locatie in Limburg is inmiddels vier maanden in gebruik. De containeraanvoer vanuit Born verloopt naar wens en ook organisatorisch begint het goed te lopen. Momenteel rijden we met 6 heftrucks in de rondte. Ook vond in december de jaarlijkse voorraad inventarisatie plaats. Zoals elke jaar zijn er verbeterpunten maar een compliment naar iedereen, het zag er over het algemeen weer goed uit.

20160224_114420_resized 20160301_093656_resized
Ook in Zwaagdijk is het lekker bedrijvig. Inmiddels is locatie Blokker gevuld, gaan we weer verder met lossen bij CNB en Weel en zijn er behoorlijk wat ontwikkelingen. Zo is het de bedoeling dat dit jaar het asbest zal worden verwijderd van het dak van de neerzethal. Het is een behoorlijke klus om bijna 30.000 m2 asbest te gaan verwijderen. Op dit moment wordt al volop gewerkt om dit organisatorisch straks allemaal in goede banen te gaan leiden. Het uiteindelijke doel is om zo veel mogelijk in Zwaagdijk op te kunnen slaan waardoor er minder op buitenlocaties gelost hoeft te worden en we dus minder onnodig transport en crossdockwerk zullen hebben.

Momenteel rijden we met maar liefst 12 auto’s op Frankrijk in de distributie voor de winkels Action. We lossen inmiddels ook containers rechtstreeks voor Action bij ons in Echt en hiervoor rijden we ook nog eens met drie auto’s dagelijks vast naar de DC’s in Parijs en Echt. Met dank aan onze charters kunnen we dit dagelijks flexibel invullen.

Een kinderwens is in vervulling gegaan, we hebben weer een eigen vrachtwagenwasserette! Met dank aan Jan Conijn die dit allemaal zo mooi geïnstalleerd heeft op het hoofdkantoor in Zwaagdijk-oost. Bij deze ook het verzoek aan iedereen om hier je vrachtwagen en oplegger te gaan wassen bij de WKM. Verschillende chauffeurs hebben inmiddels hun voertuig gewassen, top! Het is de bedoeling dat er in Born binnenkort tevens een vergelijkbare vrachtwagenwasserette wordt gemaakt.

Ziekteverzuim
Minder goed nieuws is dat we de afgelopen periode gigantisch last hebben gehad van een enorme griep golf en een voor ons doen ongebruikelijk hoog ziekeverzuim percentage. Op 1 dag kreeg onze transportplanning te kampen met maar liefst vier ziekmeldingen. Met pijn en moeite is het toch nog gelukt om alles aan de praat te krijgen. We hopen dat dit de aankomende periode zal verbeteren. Er zijn momenteel nog twee mensen ziek. Uiteraard hopen wij dat iedereen weer snel hersteld zodat we er met zijn allen weer tegen aan kunnen gaan.

Investeringen
Onlangs is onze nieuwe Scania afgeleverd. Wij zijn bijzonder trots dat we de afgelopen jaren vrijwel het gehele wagenpark hebben kunnen vernieuwen. Nagenoeg alles is euro 6. Binnenkort zal de volgende Scania ook worden afgeleverd. Tevens zijn de eerste rijprestaties inzichtelijk geworden, dit ziet er allemaal goed uit!

In de maand maart komen er ook weer 4 nieuwe Still heftrucks binnen met 2 extra wisselbatterijen. Dit betekend dat er weer een paar huurheftrucks kunnen worden ingeleverd.
nieuwe heftrucks Zwaagdijk 20160129_164217-1_resized_1

Nascholing code 95
Ook dit jaar zijn er nascholingsdagen ingepland. Er is dit jaar gekozen voor het thema zuinig rijden. Iedereen heeft inmiddels een persoonlijke uitnodiging ontvangen en vanaf 19 maart gaan we starten.

Geboortegolf (1)
Op 18 februari is Evert-Jan Gorter vader geworden van Sem. Evert en Lianne van harte gefeliciteerd!

20160303_161917_resized (2)

Personeelsfeest
Met dank aan onze opdrachtgever van Ruiten Food kunnen we terug kijken op een bijzonder gezellige avond. Onder leiding van chef kok Mathieu Wijdenes en assistent Richard Vijn hebben we iedereen kunnen tracteren op een heerlijke barbecue maaltijd. Onder het genot van een drankje hebben we met elkaar een bijzonder leuke avond beleeft. Onze dank gaat uit naar Mike Rozendaal die goed heeft geholpen met de organisatie en vooral naar zijn broer die de belangrijkste functie had; het bedienen van de tap. Dit smaakt naar meer!!
Vrijdag 11 maart aanstaande hebben we een feestje gepland staan bij de kartbaan in Echt waarbij allerlei leuke activiteiten gepland staan

20160129_172721_resized 20160129_185242_resized

Functioneringsgesprekken
Deze periode vinden de jaarlijkse beoordeling- en functioneringsgesprekken plaats. Ook dit jaar wordt dit vanuit het management als zeer positief ervaren. Uiteraard proberen wij voor iedereen ruimschoots de tijd te nemen. We zijn altijd blij dat er veel positieve verbeterpunten uit deze gesprekken komen. Tevens goed om te benoemen dat vrijwel iedereen het medewerkerstevredenheidsonderzoek heeft ingevuld.

Sponsoring pallets Kasteel Radboud

 20160227_141949_resized 20160213_094946_resized

Sponsoring pallets Huttendorp
In de zomerperiode wordt jaarlijks het evenement Huttendorp georganiseerd en wij voorzien de organisatie kosteloos van de nodige pallets. Bij deze ontvingen wij reeds nog een bedankje van de organisatie en met name Gerrit Visser voor het verzorgen van het transport. Het blijft een prestatie om de lading midden in de binnenstad van Medemblik af te leveren. Gerrit, uiteraard zijn wij en de vele kinderen hier blij mee, top!

Gerrit Visser 1

AEO certificering
Dick Vijn Logistiek is AEO gecertificeerd. We zijn erg trots op deze prestatie en het behaalde certificaat! Zoals jullie wellicht gemerkt hebben heeft iedereen een veiligheidshesje aan in de hal. We vonden het een leuk moment om ook even onze uitzendkrachten in het zonnetje te zetten welke dag in dag uit de containers voor ons lossen. Top mannen!!

Gasmeetcursus
Onlangs hebben Bernard Kamp, Jordi van den Hoogen, Harold Kleipoel en Mathieu Wijdenes het gasmeetcertificaat behaald. Uiteraard zijn wij hier blij mee en bij deze nogmaals gefeliciteerd!!

Momenteel zijn we druk bezig om de loodsen in Limburg ook AEO gecertificeerd te krijgen. Het eerste bezoek heeft al plaats gevonden en we hebben er alle vertrouwen in dat we ook dit gaan halen

Wat is AEO?
AEO staat voor Authorised Economic Operator. Na de aanslagen in New York op 11 September 2001, ontstond de noodzaak om de internationale goederenstroom beter te controleren en beveiligen. Er kwam door de VS een besluit tot stand genaamd Custums and Trade Pact Against Terrorism (CTPAT). In- en uitgaande goederen zouden strenger worden gecontroleerd, maar tegelijkertijd konden bedrijven die zich kwalificeerden als “veilig” hiervan verschoond blijven. Ook niet-Amerikaanse bedrijven zouden zo’n kwalificatie moeten hebben om minder streng gecontroleerd te worden. De Europese Unie heeft hierop gereageerd met het concept van de Authorised Economic Operator (AEO). Bedrijven die zich voor deze status certificeren zullen in Europa, de VS en inmiddels ook in China niet aan strengere controles worden onderworpen. Het feitelijk voordeel van een AEO-certificaat is dus dat bedrijven minder nadelen zal ondervinden.

Koopman International isook AEO-gecertificeerd en omdat AEO een ketencertificering betreft is het ook zeer belangrijk dat Dick Vijn Warehouse B.V. eveneens gecertificeerd wordt. Dick Vijn Warehouse B.V. streeft na om voor de zomer van 2015 gecertificeerd te worden door de douane.

Wat houdt dit nu voor mijn werkzaamheden in?

AEO-certificering komt erop neer dat de bedrijfsprocessen veilig verlopen, vanuit terroristisch oogpunt gezien. Aangezien Dick Vijn Warehouse B.V. zelf geen fysieke producten importeert of exporteert, maar optreedt als dienstverlener is het van groot belang dat er niet moedwillig aanpassingen gemaakt worden tijdens het laden, lossen of vervoeren waardoor er bijvoorbeeld extra producten aan de lading toegevoegd kunnen worden (wapens, gevaarlijke stoffen, drugs enz.).

Belangrijk is dat je je ogen en oren goed openhoudt bij je dagelijkse werkzaamheden en bij merkwaardige zaken direct de directie van Dick Vijn Warehouse B.V. informeert. Laat laadeenheden nooit onbeheerd achter!

Binnenkort wordt er ook gestart met het verplicht periodiek wijziging van je wachtwoorden voor je toegang tot de computersystemen. Ook is het zeer belangrijk dat je je eigen wachtwoord voor jezelf houdt zodat een ander ook niet onder jouw naam in kan loggen. Heb je bepaalde rechten nodig om (bijvoorbeeld bij ziekte van een collega) je werkzaamheden uit te voeren, dan kun je deze rechten bij de directie aanvragen. Zij bepaalt vervolgens of je de rechten ook daadwerkelijk nodig hebt en of je deze dus toegewezen krijgt.

Ook wanneer je het vermoeden hebt dat er criminele activiteiten ontplooit worden door klanten (of mogelijk ook binnen Dick Vijn Warehouse B.V. ) dient direct contact opgenomen te worden met de directie. Indien je afwijkingen constateert of je vertrouwd bepaalde zaken niet, neem dan direct contact op met de directie van Dick Vijn Warehouse B.V. . De directie zal dan verdere maatregelen treffen. Let verder heel concreet aub ook goed op onderstaande punten:

  • Zorg dat alle (buiten)deuren gesloten zijn: geen houten spietjes tussen deuren of geopende nooddeuren
  • Spreek onbevoegden aan en ga na waar zij geweest zijn in het pand en wat ze mogelijk aan hebben kunnen richten
  • Let op afwijkende vreemde zaken, en meld deze bij je leidinggevende
  • Spreek elkaar aan op gemaakte afspraken; we moeten het samen doen
  • Let op mogelijke gebreken aan het pand en meld deze
  • Let op verzegelingen bij binnenkomst: juiste zegelnummer en zegel niet verbroken
  • Let op beschadigingen van verpakkingen; deze producten kunnen gecontamineerd zijn
  • Let goed op meer/minder bevindingen en meld deze altijd

Kortom: meld afwijkende zaken te allen tijde aan je leidinggevende en houd je ogen en oren goed open tijdens je werkzaamheden. Allen met elkaar kunnen we van het AEO-traject een succes maken!

Mocht je nog vragen hebben over AEO of over de gevolgen hiervan, of heb je nog suggesties ter verbetering van de veiligheidsaspecten bij Dick Vijn Warehouse B.V. horen wij dat graag.

Verjaardagen
06 maart Jos de Boer/Tom Kaarsemaker

23 maart Richard Vijn
05 april Patrick Schuitemaker
08 april Pascal Driessen
10 mei Thomas van Westen
20 mei Evert Jan Gorter
27 mei Maarten Wijdenes

Bij deze alvast gefelicitieerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!

Collega aan het woord, even voorstellen…,
Patrick Schuitemaker
Mijn naam is Patrick Schuitemaker, 25 jaar oud en wonend in Andijk. Sinds 8 februari werk ik bij Dick Vijn als heftruck chauffeur. De eerste stappen binnen de logistiek heb ik gemaakt bij Dhl/ Pipelife in Enkhuizen. Eerst als orderpicker, daarna als hef en reachtruckchauffeur. Na 3 jaar als uitzendkracht vond ik het tijd om verder te kijken. Via jullie oud collega Danny hoorde ik van de vacature en de sfeer in het bedrijf. Ik heb veel zin om hier aan de slag te gaan!

Patrick Schuitemaker

Matthijs Steltman
Hallo allemaal, Vijf weken geleden ben ik gestart als stagiaire (Logistiek Teamleider) leerjaar 1 van het Horizon College in Heerhugowaard. Ik heb mijzelf al aan sommige mensen voorgesteld, maar wellicht nog niet aan iedereen. Daarom in het kort iets over mijzelf:

Mijn naam is Matthijs Steltman. Ik ben 18 jaar en woon samen met mijn moeder, vader en zus in Zwaag. Ik heb ook nog een zus, die is al uit huis en woont samen met haar vriend. Ik kijk graag naar RTL Transportwereld of Wegmisbruikers, als ik daar tijd voor heb. Mijn moeder werkt bij de ABN AMRO Bank als administratief medewerkster en mijn vader is op dit moment werkloos, maar is nu bezig om zich om te laten scholen als buschauffeur. Naast dat ik graag RTL Transportwereld en Wegmisbruikers kijk, speel ik ook graag simulator spellen zoals Euro truck simulator en Emergency. Ook speel ik iedere maandag en woensdag volleybal en op vrijdag of zaterdag heb ik vaak een wedstrijd. Op dit moment staan we eerste in de poule en wij hopen als team dit vol te houden en kampioen te worden van de Jongens Hoofdklasse.

Dan even over school en werk: Ik heb eerst op het Tabor College d’Ampte gezeten in de sector Transport en Logistiek. Daar heb ik stage gelopen bij het distributiecentrum van Deen Supermarkten. ik heb daar alles gezien en deze stage was vooral oriënterend. Nu zit ik op het Horizon College Heerhugowaard en volg de opleiding Logistiek Teamleider leerjaar 1. Deze opleiding hoop ik volgend jaar af te maken om vervolgens de opleiding Logistiek Manager te gaan doen of te gaan werken. Ik werk op dit moment ook nog bij de Deen, Stan Kentonhof. Ik ben daar bijna 4 jaar geleden begonnen als vakkenvuller en nu werk ik op de afdeling groenten. Vorig jaar zijn we de beste Deen van Nederland geworden en dit jaar strijden we om de Beste Supermarkt van Nederland te worden. We horen nu bij de beste 20 en zijn provincie winnaar van Noord-Holland.

Mijn eerste weken als stagiaire zitten er inmiddels op. Ik heb aardig wat mensen ontmoet. Iedereen doet zijn/haar best om alles goed te laten lopen. Ik heb tot nu toe al veel geleerd, hoop ook nog meer te leren en meer ervaring op te doen.

Tot slot wil ik zeggen dat ik alles probeer te begrijpen en zo goed mogelijk te doen. Ik hoop dat jullie mij daarin kunnen helpen. Ik heb er zin in! Met hartelijke groet, Matthijs Steltman

Giovanni Flierman
Hallo allemaal, Ik ben Giovanni Flierman en sinds kort 17 jaar oud. Sinds januari loop ik stage bij Dick Vijn logistiek, vooral te vinden in het warehouse in Zwaagdijk. Ik zit nu in het eerste leerjaar op het Horizon college te Heerhugowaard, en volg de opleiding transport en logistiek teamleider! Na deze opleiding zou ik nog graag de opleiding tot supervisor willen doen. Dit, omdat ik later een eigen transport bedrijf wil gaan starten. Tot snel in het warehouse! Giovanni

In dienst
Patrick Schuitemaker

Giovanni Flierman (stage) warehouse
Matthijs Steltman (stage) warehouse
Wessel Duijn (stage) planning
Hartelijk welkom bij ons bedrijf en wensen jullie heel veel werkplezier toe!

Uit dienst
Jordy van den Hoogen
Annemieke Vijn
Gretha Bos

Mike Roozendaal (stage)
Bij deze willen wij jullie bedanken voor jullie inzet en wensen jullie veel succes toe met je verdere carriere.

Annemieke is haar eigen kapsalon begonnen, mochten jullie deze schitterende kapsalon een keer willen bewonderen en/of dit zelfs willen combineren met een knipbeurt, dan kan dit!
Het adres is 
Hem & Haar Kapsalon, Parksingel 5 in Medemblik!
Kapsalon Annemieke

Administratie Ritrapporten en Urenverantwoordingstaten vriendelijk verzoek om:
– op maandag je urenverantwoordingstaat in te leveren van de voorgaande week;

– dagelijks je ritrapporten en afgetekende transportdocumenten volledig ingevuld in te leveren op de administratie;
– dagelijks één keer in- en uit te klokken in je tom tom boordcomputer of met je klokbatch.

Kilometerstand TomTom Graag aan het begin van de week even de kilometerstand van je Tom Tom bijstellen.

Wie is Wie
Transportplanner: Michael Peerdeman (bij afwezigheid Dirk-Jaap de Leeuw); Email: transport@dickvijnlogistiek.nl; Financiële administratie: Dianne Bos/Gretha Bos/Sanne Koning; Email: financieel@dickvijnlogistiek.nl; Fust & Transportadministratie: Evert Jan Gorter; Email: fust@dickvijnlogistiek.nl;
Schadebeheer, Personeelszaken, Kleding beheer: Sanne Koning; Email: personeel@dickvijnlogistiek.nl;
Warehouse administratie: Bernard Kamp, Evert Jan Gorter, Harold Kleipoel; Email: warehouse@dickvijnlogistiek.nl;
Allen te bereiken tijdens kantoortijden 08:30 -17:00uur.

Algemene zaken
Vakantie- en verlofaanvragen worden ingediend via een verlofbriefje. Deze kun je inleveren per email aan personeel@dickvijnlogistiek.nl. De personeelsafdeling communiceert dit door aan de directe leidinggevende en indien goedgekeurd ontvang je deze getekend retour. Lege verlofbriefjes kun je opvragen bij de administratie of per e-mail op personeel@dickvijnlogistiek.nl.

Belangrijke telefoonnummers
Transportplanning: 0612837975
Transportplanning na 18:00uur en in het weekend: 0228562971.

Suggesties voor deze nieuwsbrief?
Heb je suggesties om de nieuwsbrief te verbeteren, laat dit dan even weten aan Sanne, te bereiken via personeel@dickvijnlogistiek.nl

Dick Vijn Logistiek
Het antwoord op uw logistieke vraagstukken

Als Multi-service provider en meer dan 75 jaar ervaring op het gebied van logistieke dienstverlening bieden wij de volgende uiteenlopende diensten aan:

Warehousing, ruim 80.000m2 opslagcapaciteit op meerde locaties in Noord-Holland
en een locatie in Echt, Limburg.

Opslag van food en non food producten;

(Geconditioneerd) transport, zowel nationaal als internationaal;

Moderne kratwasserij.

Wij vertellen u graag meer over onze diensten en waarden en helpen u graag bij het vinden van dé logistieke oplossing! Meer informatie over onze diensten vindt u onder de betreffende menu items.

Bent u geïnteresseerd in onze dienstverlening? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, of vraag vrijblijvend een offerte aan.

offerte

 

Wij maken gebruik van cookies om jouw ervaring op onze website te verbeteren.

Scroll naar boven
×

Hallo!

Waarmee kunnen we je helpen?
Klik op het logo om contact op te nemen via WhatsApp

× Heeft u vragen?